fredag 15. mai 2009

Noe ferdig, litt fremgang og litt nytt...

Vårrengjøring i dukkestua, her får koppene en grundig vask i finværet som var forrige Lørdag. Frøkna har tatt på seg sin nye sommerhatt for anledningen. Ser ikke ut til at det skal bli slik denne helga, det er grått og overskya ute.. Håper på bedre vær til den 17!
Nå er babyjakke nummer 2 ferdig! Ble kjempefornøyd, synes det er en herlig farge på dette settet.

Bukse i Lanett, str 3-6 måneder. det begynner å bli en del strikket til lillegutt nå, særlig siden mamma også strikker til han.. og hun har heller ikke bare strikket et sett. så han skal ikke mangle noe den karen når han bare kommer. Cirka 7 uker igjen nå!


Her har jeg strikket et lite koseteppe til babyen. Startet i det ene hjørnet med ei maske og økte ei maske på slutten av hver pinne til jeg synes det ble stort nok, så felte jeg ei maske på hver pinne til jeg hadde kun ei maske igjen. Teppet er utrolig mykt, det er strikket i Sublime baby cashmere merino silk - det var nydelig å strikke med dette garnet! Brukte tre nøster.



Husflidslaget skal ha julemesse i år som i fjor selvfølgelig! På siste møte fikk noen av oss utdelt garn og heklenål.. Vi skal hekle ihvertfall 10 lapper hver til et sengeteppe som nok blir en av hovedgevinstene. Jeg hadde aldri heklet slike oldemorslapper før, og ble kjempeglad for nå har jeg endelig lært meg det og! Synes det var artig å hekle dem, og det ga mersmak.. Kanskje pledd i noen spreke farger til barnas senger hadde vært noe...?




Den vil jeg ha! ... sa mannen min da han så denne genseren, og da var det bare å hive seg på pinnene... jeg er vel ikke akkurat vanskelig å be når det gjelder strikking. Har ikke strikket genser til han på noen år nå så det var bare koselig å begynne på en ny en til han.





Genseren jeg strikker til mannen i huset... jeg strikker den i Heilo, den skal egentlig strikkes i et annet garn, men det var mye tykkere og genseren ble da også mye videre enn mannen min ville ha den. Nå ser det ut til at denne blir litt trang til tross for at vi har prøvd den på flere ganger underveis. får bare gjøre den ferdig så får vi se om det blir genser til sønnen i huset i stedet... Da må jeg vel gjerne strikke en til, men den tid den sorg...






Kjærlighetsknuter eller englemasker om du vil...







Lite detaljbilde av sjalet.. det fulgte med et rosa bånd i pakken som skulle tres inn i sjalet... ja,ja det pynta jo litt ekstra opp da...


















Sjalet i engelmasker er ferdig, litt vanskelig å se kanskje.. dette blir nok en gave eller prøvd solgt på julemessa tror jeg...

1 kommentar:

  1. Mange fine prosjekter du har på gang. Lekker genser til mannen din! Og bestemorsruter er gøy. Har fått helt dilla nå, og har akkurat lært det. Lurt å hekle et teppe på dugnad :)

    SvarSlett