torsdag 4. juni 2009

Litt nytt og litt gammelt...

Jentungen på 5 år synes nok at det strikkes litt mye babytøy for tiden, og spurte meg her en dag om jeg bare skulle strikke til babyen.. Det kan vi ikke ha noe av eller..? Så jeg kjøpte med glede nytt oppskriftshefte og garn og satte i gang! Oppskriftene er fra Dales Sommer 2009-hefte.


Her er bilde av toppen og boleroen jeg strikket til henne...


Boleroen var kjempeenkel å strikke, er strikket i ett stykke uten økninger eller noe.. strikket fra det ene ermet til det andre. Det er strikket i Svalegarn som jeg kjøpte på Husfliden på salg til 15 kr nøstet, så det ble et billig antrekk, ca 80 kroner. Fornøyd med det ja...


Ble det ikke fint eller?


Karianne ble i hvertfall kjempefornøyd! Her er hun klar til å gå i bursdagsselskap.


Nærbilde av toppen, mora var mest fornøyd med at hun faktisk ville bruke noe annet enn bare rosa!


Det er lenge siden jeg har fått blogget noe nå, men strikkepinnene går nå i ett kjør likevel. Er sykemeldt nå, har fire uker igjen til termin.. For å klare å slappe av må jeg ha et håndarbeid eller ei god bok i hendene ellers går det bare ikke. Her er litt mere babytøy... Sokker og lue til det turkise settet, så nå er det antrekket komplett!


Har nok en gang blitt revet med av å lese Tante Gal / Vibbedilles blogg. Denne gangen er det ikke Teppegalskap, men Sokkegalskap det gjelder. Jeg har meldt meg på en along på Ravelry, der vi fra 1 juni 2009 - 31 mai 2010 skal strikke 52 par sokker. Dette skal bli gøy... Her er de to første parene mine. Jeg hadde begynt på disse sokkene tidligere, og fikk gjort ferdig dem og strikket et par til i en mindre størrelse i helga. Må bare få festet trådene.



























2 kommentarer:

  1. Så mye fint det var her da!! Tusen tkak for titten i bloggen min. Er selv spent på hvordan skjørtet blir ;) Men satser på at det blir fint. Har bare noen cm igjen før jeg kommer til siste innspurten med 1 rett og 1 vrang :P hehe.. Må vel se en film eller to i helgen så jeg kan få litt fremgang :D Ha en flott dag videre ;) (Får ikke lagt inn rett adrese, men du besøkte meg på therenate.com ;)

    SvarSlett
  2. Det var flott det du har strikket til datteren din.
    Masse fint babytøy har du og lagd. Bra det minker på ventetiden.
    Vi fikk vårt 12. barnebarn og 11. jenta 1. pinsedag.
    Det skal bli mange sokker i året som kommer, og du er godt igang.
    Lykke til videre frem mot fødsel.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett